Negarsoft’s

ژوئیه 21, 2008

برنامه نویسی به زبان #c قسمت نهم

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 3:49 ب.ظ.

مثال بعدی از یک ساختار for

 برای محاسبه بهره مرکب استفاده می کند.صورت مساله زیر را در نظر بگیرید:

فردی 1000,00 دلار در حساب پس اندازه با بهره%5 سرمایه گذاری می کند.فرض کنید که تمام بهره باید به صورت سپرده باقی بماند، مقدار پول در حساب را رد انتهای هر سال به مدت 10 سال محاسبه و چاپ می کند.برای تعیین این مقادیر از فرمول زیر استفاده می کنیم:

a=p((1+r)^n)

p مقدار سرمایه اولیه است.

 Rنرخ بهره سالیانه است.

n تعداد سالهاست.

a مقدار سپرده در انتهای سال n ام است.

(more…)

ژوئیه 20, 2008

برنامه نویسی به زبان c# قسمت هشتم

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 11:22 ق.ظ.

 

ادامه:

توجه: هنگامی که یک ساختار for ، متغیر کنترلی خود را در بخش مقدار دهی اولیه هدر ساختار for معرفی می کند، استفاده از متغیر کنترلی بعد از بدنه ساختار for، یک خطای کامپایلری است.

توجه: استفاده از ویرگول در هدر یک ساختار for که نیاز مند دو نقطه ویرگول است، یک خطای دستوری است.

توجه: قرار دادن یک نقطه ویرگول بلافاصله در سمت راست پرانتز راست هدر ساختار for، باعث می شود تا بدنه آن ساختار for یک عبارت تهی شود.

توجه: از تغییر مقدار متغیر کنترلی در بدنه یک حلقه for دوری کنید تا از خطاهای دیگر جلوگیری شود.

دو برنامه نمونه بعدی، برنامه نمونه ای از ساختار for را تشریح می کند.

برنامه زیر از ساختار for برای جمع کردن تمام اعداد صحیح زوج از 2 تا 100 استفاده می کند، سپس نتیجه را در یک MessageBox نمایش می دهد.به خاطر داشته باشید که استفاده از MessageBox مستلزم اضافه کردن یک مرجع به System.Windows.Forms.dll به پروژه است.

(more…)

ژوئیه 13, 2008

برنامه نویسی به زبان c# قسمت ششم

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 8:41 ق.ظ.
مقدمه ای بر IDE ویژوال استودیو.NET

 

ویژوال استودیو .NET  محیط برنامه نویسی مجتمع (IDE) مایکروسافت برای ایجاد، مستند سازی، اجرا، اشکال زدایی برنامه های نوشته شده در زبانهای برنامه نویسی.NET  است.ویژوال استودیو.NET تبزار های ویرایش را برای دستکاری انواع مختلف فایل ارائه می دهد.

هنگامی که ویژوال استودیو .NETرا برای اولین بار اجرا می کنید،start page نمایش داده می شود.این صفحه حاوی پیوند های مفیدی است که در سمت چپ آن ظاهر می شوند.کاربران می توانند نام بخشی را (از قبیل get started) کلیک کنند تا محتوای ان را مرور کنند.

بخش get started حاوی پیوند هایی به آخرین پروژه های باز شده است.آخرین پروژه های باز شده در این لیست ظاهر می شوند، همچنین تاریخ آخرین اصلاح انها نیز در این لیست نمایش داده می شود.کاربر به روش دیگر می تواند از منوی file به recent project برود. اولین باری که ویژوال استودیو بار می شود،این بخش خالی خواهد بود.دو دکمه در این صفحه وجود دارند: open project و new project.

(more…)

ژوئیه 12, 2008

برنامه نویسی به زبان c# قسمت پنجم

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 8:57 ق.ظ.

 

 

عملگر های انتساب:

C# چندین عملگر انتساب را برای خلاصه کردن عبارات انتساب فراهم کرده است.مثلا عبارت c=c+3 می تواند با عملگر انتساب جمع += به صورت c+=3

خلاصه شود.

 

عملگر += مقدار عبارت سمت راست عملگر را با مقدار سمت چپ عملگر جمع کرده و نتیجه را در متغیر سمت چپ عملگر ذخیره می کند.

 جدول زیر را در نظر بگیرید:

(more…)

ژوئیه 10, 2008

برنامه نویسی به زبان c# قسمت چهارم

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 9:43 ق.ظ.

 

ادامه آموزش: 

ساختار انتخاب:

 

C#سه نوع ساختار انتخاب را فراهم می کند:

 

If ، if/else وswitch.

همچنین C# چهار ساختار تکرار را نیز فراهم می کند.(foreach,for,do/while,while).که هر یک از ساختار های انتخاب و تکرار فوق در جای مناسب مورد بررسی خواهند گرفت.

هر یک از کلمات foreach,for,do,while,while, if,else وswitch کلمات کلیدی در C# هستند.

در زیر تعدادی از کلمات کلیدی در C# لیست شده اند:

(more…)

ژوئیه 8, 2008

برنامه نویسی به زبان c# قسمت سوم

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 7:05 ب.ظ.

 

ادامه آموزش:

 

 

برای معرفی متغیر ها در برنامه می توان آنها را در داخل متد main معرفی کرد.متغیر محلی در حافظه کامپیوتر است که یک مقدار می تواند برای استفاده در برنامه ، در آنجا ذخیره شود.تمام متغیر ها باید با یک نام و یک نوع داده معرفی شوند،پیش از آنکه بتوانند در برنامه استفاده شوند.در چهارچوب .net ، انواع داده خاصی تعریف شده اند.انواعی از قبیل string,int,double,char نمونه هایی از انواع اولیه داده هستند.نام متغیر می تواند هر شناسه معتبری باشد. معرفی ها با ; پایان می یابند.

توجه: انتخاب نامهای با مفهوم برای متغیر ها به خود توضیح بودن برنامه کمک می کند.

باید توجه داشت c#  معمولا ورودی ها را به صورت string از ورودی می گیرد.در نتیجه هنگام مقدار دادن به متغیر ها مواظب نوع داده باشید.برای مثال متغیری به نام number1 از نوع int  در نظر بگیرید.فرض کنید که مقداری از ورودی گرفته شده و در داخل متغیری از نوع string به نام  firstnumber ریخته شده است.حال کد زیر را در نظر بگیرید.

(more…)

ژوئیه 6, 2008

برنامه نویسی به زبان c# قسمت دوم

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 8:03 ق.ظ.

امروز ادامه آموزش C#

را پیگیری می کنیم.

هر عبارت Write یا WriteLine  به نمایش کاراکتر ها از محلی ادامه می دهند که آخرین Write یا WriteLine  متوقف شده است.فرض کنید برای نمایش welcome to c# programming به صورت زیر عمل کنیم:

Console.WriteLine(«welcome\nto\nc#\nprogramming»);

این خط چهار خط متن مجزا را در پنجره کنسول تولید می کند.دو کاراکتر «\» و «n» بر روی صفحه نمایش ظاهر نمی شوند.

(more…)

ژوئیه 5, 2008

برنامه نویسی به زبان c# قسمت اول

Filed under: آموزش برنامه نویسی به زبان C# — negarsoft @ 10:46 ق.ظ.

در این پست و پست های بعد که با وقفه های نسبتا کوتاه در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد

 سعی دارم که به آموزش برنامه نویسی به زبان C#  بپردازم.

 دوستان عزیزم توجه داشته باشید که اطلاعات من در این مبحث نیز دارای نقص زیادی ممکن است باشد.

برای شروع سعی می کنم با یک مثال شروع کنم.آموزش این زبان از سطح مبتدی تا پیشرفته ادامه خواهد داشت.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که نظرات و پیشنهادات شما باعث بهبود این روند خواهد شد.

آموزش در ادامه مطلب

(more…)

« صفحهٔ پیش

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در WordPress.com.